Jouw bedrijf in beeld
Heb jij jouw bedrijf wel eens in beeld gebracht oftewel visueel gemaakt?
"Huh... visueel hoe bedoel je dat", denk je nu... Met plaatjes, materialen, kleuren en andere voorwerpen, vormgegeven in een moodboard of visionboard. Heel handig voor als je aan de start staat. En zeker als je al even aan het ondernemen bent. Wat je er dan mee kan? Heel veel! Het helpt je bij het structureren van je ideeën en plannen en hoe deze passen in je bedrijf. Het geeft je ook inzicht in je presentatie en communicatie. Hoe die kan veranderen of al is veranderd. Daarnaast biedt een moodboard overzicht en houvast bij het briefen van je vormgever, fotograaf of voor de uitstraling van je website. Ook voor hen is dit heel fijn, want ze krijgen een duidelijk beeld bij wat jij voor ogen hebt. En het zorgt voor houvast bij het verder uitwerken van andere presentatiemiddelen zoals sociale media of bijvoorbeeld het inrichten van je klantontmoetingsruimte.
How to?
Een moodboard maak je met onder andere: beelden, kleuren, textuur, sfeer, stijl, vormen, materialen, kernwoorden en quotes. Je vindt de elementen hiervoor in magazines, kleurstalen, stoffen, de natuur, je huis, op het web, pinterest, sociale media, etc. Het maken van een moodboard is een proces waarin alles goed is, het helpt je altijd een stap verder. Tijdens de workshop 'Maak jouw moodboard' ga je zelf actief aan de slag. Van 'blanco' naar een helder en compleet beeld.
Herken jij dit
- Je hoofd zit vol met ideeën en plannen voor je bedrijf, het is (bijna) een chaos
- Het lukt je niet onder woorden te brengen hoe je jouw merk & bedrijf wilt presenteren
- Je wilt meer herkenning in je huidige presentatie of deze juist vernieuwen
En wil jij
- Jouw visie op en gedachten over je bedrijf in beeld en woord zien, visueel maken
- Handvatten voor het creëren een heldere presentatie van je merk
- Een duidelijk richting voor kleur, stijl, vormen en fotografie voor je bedrijf
- Een handig hulpmiddel om vormgevers goed te briefen
Voor wie?
Moet je dan een starter of gevorderd ondernemer zijn? Dat maakt helemaal niet uit! In verschillende fasen van je bedrijf is het belangrijk om je presentatie tegen het licht te houden. In de startfase ben je bezig met hoe je je bedrijf wilt presenteren. Na enkele jaren ondernemen is het belangrijk om te reflecteren en vooruit te kijken. Klopt het en past je kleurgebruik en stijl nog of ben je toe aan restyling?
Wat heb je nodig?
Wil je echt resultaat behalen, dan is het handig als je wel een idee hebt welke kant je met je (toekomstige) bedrijf op wilt. Door het maken van een moodboard kun je gedachten ordenen, visualiseren en zet je weer een stap in het concretiseren van je plannen. De eerste stap is een introductie van jou en wat je ongeveer wilt.
Daarna ga je aan de slag met het visueel weergeven van hoe jij jouw onderneming ziet en hoe je jezelf wilt presenteren aan je omgeving. Ga mee met de flow van dit creatieve proces. Combineer, knip, scheur, plak, droom en laat jouw moodboard ontstaan. Aan het einde presenteer je jouw eindresultaat, dat zorgt voor een compleet beeld waaruit jij kenmerken haalt zoals: kleuren, sfeer en stijl die passen bij jou en je bedrijf.
Interessant?
Voorlopig is het, met de huidige maatregelen, niet mogelijk om de workshop te organiseren. Heb jij interesse in de workshop of wil je meer weten? Vul het formulier hieronder in, dan krijg je een bericht zodra de datums bekend zijn. De eerste 20 deelnemers krijgen bovendien een leuke aanbieding.
Wil je niet langer wachten en nu al aan de slag met je moodboard? Het is mogelijk om 1-op-1 deze workshop te volgen. Dat biedt je ook de kans om al je vragen op mij af te vuren die je hebt! Vul het formulier in en we prikken een datum.